Czy Audi jest drogie w utrzymaniu?

audi

Audi – samochód luksusowy, na który decyduje się spore grono kierowców, a pozostała część o nim marzy. Swoją decyzję tłumaczą prestiżem, wygodą, wyszukanym wzornictwem i bezpieczeństwem. Wśród aut używanych jest marką cieszącą się dużą popularnością i sympatią. Jak to się przekłada na koszty utrzymania?

Audi oferuje modele w wielu wersjach silnikowych, z napędem 4×4, z kilkoma nadwoziami i różną opcją skrzyni biegów. Zarówno nowe, jak i używane Audi, na tle konkurencji cieszą się solidną jakością wykonania i odpornością na korozję. Warto również wspomnieć o dobrze zabezpieczonym i precyzyjnie dopracowanym nadwoziu, które sprawia kierowcom niewiele problemów. To auta, które w ogólnym rachunku dadzą niewiele powodów do napraw. Te jednak ostatecznie mogą być dość drogie. Decydując się na Audi, warto pamiętać, że jego starsze wersje, ze względu na koszt eksploatacji, szybko tracą na wartości.

Najczęściej wymieniane części

W przeciwieństwie do samochodów luksusowych innych marek, Audi posiada pasek rozrządu, którego wymiana może być konieczna bardzo szybko. Koszt wymiany w zależności od modelu auta waha się w granicach 1000-2500 zł. To część, której koszt warto doliczyć od razu do ceny zakupu auta. Nie sposób pominąć standardowego problemu modelów Audi – wycierających się przełączników. Co prawda nie wpływa to na mechanikę i komfort jazdy, ale niewątpliwie stanowi bardzo istotny aspekt estetyczny. W tym wypadku zaleca się skorzystanie z opcji zamienników, których łączny koszt wyniesie kilkaset złotych. W ostatecznych rachunku będzie na pewno dwa razy niższy od części oryginalnych.

części do audi kraków

Części do Audi w Krakowie zapewnia Auto PU – firma z wieloletnim doświadczeniem.

Kierowcy Audi muszą mierzyć się ponadto z koniecznością wymiany zawieszenia przedniego, którego zużycie następuje średnio po przejechaniu około 100 000 km. Cena wahaczy w zależności od modelu oscyluje w przedziale 1500-2300 zł. Do tego należy doliczyć koszt robocizny. Modelu z nadwoziem kombi nie należy nigdy kupować w ciemno. To egzemplarze, z największą ilością wypadków, które często restaurowane są „na szybko”. Dlatego przy naprawie należy zdecydować się na wymianę wszystkich wahaczy, bez względu na ich stan. Pozwoli to na przejechanie kolejnych 100 000 km i poczucie bezpieczeństwa. Inną kwestią jest montowane w nowych modelach zawieszenie pneumatyczne. W przypadku naprawy należy liczyć się z kosztem około 30 000 zł. Kosztowna, ale na szczęście dla kierowców rzadka, konieczna jest naprawa tylnego zawieszenia. To element, który został dopieszczony przez Audi pod względem wytrzymałości i wymaga dodatkowych inwestycji tylko w skrajnych przypadkach.

Inwestycja pod maską

Rodzaj silnika to dylemat, przed którym stają fani używanych aut. Wśród Audi króluje diesel, daleko za nim jest benzyna. Najważniejszą zasadą jest to, by unikać egzemplarzy z instalacją LPG. Jeśli szczególnie nam na niej zależy, montaż lepiej wziąć na siebie, gdyż te z rynku wtórnego wiele pozostawiają do życzenia i najczęściej totalnie nie nadają się do użytku. Popularnością cieszy się turbodoładowany silnik 1.8 20V w wersji 163 KM. Należy pamiętać, że po 100 000 km będzie wymagał generalnego remontu. Który silnik gwarantuje pewność i bezpieczeństwo? Bezdyskusyjnie 1.9TDI w wersji 131 KM. To egzemplarz, którego wytrzymałość szacowana jest na ponad 600 000 km, co gwarantuje solidność i bardzo długą trwałość. Ewentualny koszt naprawy waha się w granicach 8000 zł.

Koszt utrzymania Audi w dużej mierze zależy od rocznika samochodu. Nie sposób stwierdzić, iż jest to auto, które może generować ogromne wydatki związane z jego naprawą. Należy zauważyć, iż wiele części, również w nowszych modelach, można zastąpić częściami z samochodów starszej generacji. Jednak najwyższa półka Audi to luksus w każdym tego słowa znaczeniu, również przy naprawie.