Wpisy w tej kategorii: Naprawy i mechanika

Regeneracja filtra DPF – kiedy i dlaczego jest konieczna?

Naprawa DPF

Filtr DPF wygląda podobnie do tradycyjnego tłumika wydechowego, ale jest zamontowany w pobliżu silnika. Wewnątrz znajduje się struktura zaprojektowana do filtrowania gazów spalinowych przy jednoczesnym ograniczeniu redukcji przepływu, by nie ograniczyć wydajności silnika. Dzięki przepuszczaniu gazów spalinowych przez ściany między kanałami filtra cząsteczek stałych osadzają się one na ściankach i nie zanieczyszczają powietrza.

Smog jest coraz większym problemem i szkodzi naszemu zdrowiu. Część zanieczyszczeń pochodzi ze spalin samochodowych. Bardzo dużą ich część produkują silniki Diesla. Są one szczególnie trujące i rakotwórcze, więc, aby spełniać normy emisji spalin EURO 4 niezbędne są filtry cząsteczek stałych. Należy pamiętać, że są one wymaganie prawnie. Bez nich nasz samochód nie przejdzie przeglądu, a podczas kontroli drogowej możemy otrzymać karę za jego brak. Filtr DPF jest zamontowany przy silniku. Przez jego miodową konstrukcję przechodzą spaliny. Na ściankach filtra osadzają się cząsteczki sadzy i popiołu. Dzięki temu może on zatrzymywać około 85 procent wszystkich zanieczyszczeń.

Jak wygląda eksploatacja filtra DPF?

Jeżeli wykorzystujemy samochód do jazdy po autostradach silnik  będzie pracował w wyższych temperaturach, zatem będzie wytwarzał mniej cząsteczek stałych. Co więcej jazda autostradą zapewnia możliwość częstszej i skuteczniejszej regeneracji automatycznej, ponieważ wymaga ona odpowiednio szybkiej jazdy przed określoną ilość czasu. Zazwyczaj jest to prędkość przekraczająca 65 km/h, z którą musimy jechać przez minimum 15 minut. W tym czasie silnik pracuje na wyższych obrotach i oczyszcza filtr.

Pojazdy używane do krótkich podróży przy niskiej prędkości, jak podczas jazdy po mieście, wytwarzają więcej cząsteczek stałych i często nie osiągają warunków wymaganych do zainicjowania automatycznej regeneracji filtra. Nawet jeżeli automatyczne czyszczenie się zaczyna często musimy zwolnić, zatrzymać się lub wyłączyć silnik zanim zostanie ono ukończone. Nie jest ono wtedy skuteczne, a filtr jest coraz bardziej zapchany. W takiej sytuacji konieczna jest ręczna interwencja w celu oczyszczenia systemu DPF.

Większe pojazdy z silnikami wysokoprężnymi o niskich cyklach roboczych, które są eksploatowane na krótkich przejazdach przy niskich prędkościach, ucierpią szczególnie w wyniku gromadzenia się sadzy w filtrze.

regeneracja DPF

Kiedy należy zregenerować filtr DPF?

Kiedy kontrolka filtra po raz pierwszy zasygnalizuje usterkę powinniśmy potwierdzić, ze chodzi o problem z filtrem, a nie z jednym z czujników związanych z układem wydechowym. Możemy to zrobić dzięki odczytaniu kodów usterek pojazdu. To potwierdzi czy chodzi o poziom sadzy w filtrze DPF, czy o awarię jakiegoś czujnika.

Jeżeli wskaźnik filtra cząsteczek stałych wskazuje zbyt wysoki poziom sadzy, może być za późno na automatyczną regenerację i konieczne będzie czyszczenie ręczne. Najlepiej jak najszybciej przeprowadzić tę procedurę, by uniknąć uszkodzenia filtra. Uszkodzenie go może być niezwykle kosztowne. Niezbędny będzie zakup nowego, co jest dużo droższe niż regeneracja. Jeżeli zaniedbamy ten temat może nawet dojść do zatarcia lub przytarcia silnika, a to oznacza bardzo duże wydatki.

Należy pamiętać, że po tym jak kontrolka pokaże błąd filtra DPF automatyczna regeneracja prawie nigdy nie zostaje przeprowadzona odpowiednio i do końca, a dalsza praca spowoduje uszkodzenie filtra cząsteczek stałych.

Dlaczego filtr cząsteczek stałych wymaga regeneracji?

Filtr DPF zatrzymuje cząsteczki węgla filtrując spaliny podczas, gdy przez niego przechodzą. Jak każdy inny filtr musi być czyszczony, by mógł prawidłowo funkcjonować. W normalnych warunkach proces regeneracji przeprowadzany jest automatycznie przez sam samochód, kiedy układ zarządzania emisją spalin wykrywa, że filtr tego wymaga. Jednak jeżeli używamy auta głównie jeżdżąc po mieście, by dotrzeć do szkoły czy pracy, nie zapewniamy układowi możliwości, by automatycznie się oczyścić. To prowadzi do usterek sygnalizowanych przez lampkę kontrolną.

Wszystko dlatego, że przy większych prędkościach spaliny spalają się w wyższej temperaturze i cząsteczki są rozbijane na mniejsze elementy. To ułatwia ich usunięcie z filtra. Jeżeli silnik się tak nie rozgrzeje cząstki są większe i mocniej zatykają porowatą strukturę filtra.

 

Czyszczenie DPF? Sprawdź ofertę firmy Pralnia DPF – www.pralniadpf.pl.

Czy opłaca się kupować używane części do samochodu?

używane części samochodowe

Części do samochodu, jakie udostępniają nam różne warsztaty i serwisy samochodowe, w znacznej większości są oryginalne. Jednak ze względu na zalety, jakimi cechują się części używane, coraz częściej możemy spotkać się z  oferowaniem używanych części do samochodu. Główną zaletą takich elementów jest ich cena. Tańsze i nieco starsze alternatory lub zębniki, mogą posłużyć nam przez długi czas, pomimo ich wcześniejszego stosowania.

Legalizacja zbiornika LPG

Instalacje gazowe w samochodach są w Polsce niezwykle popularne. Autogaz stanowi ciekawą, znacznie tańszą alternatywę paliw pochodzących z ropy, przez co od kilku lat coraz więcej osób decyduje się na instalację LPG w pojazdach. Autogaz jest szczególnie polecany osobom, które każdego dnia pokonują długie trasy – zmiana z tradycyjnej benzyny na gaz pozwoli na dość zauważalne oszczędności. Warto jednak pamiętać, że montaż instalacji LPG w samochodzie nie jest prostym zabiegiem i decydując się na nią, należy pamiętać o kilku istotnych kwestiach, z których najważniejszą jest niewątpliwie legalizacja zbiornika LPG.

Serwis ogumienia samochodowego – jak to działa?

serwis ogumienia katowice

Jeśli jako kierowcy znajdziemy się w potrzebie wymiany kołpaku, opony, najlepszym pomysłem będzie skorzystanie usług profesjonalnego serwisu ogumienia. Decydując się na pomoc serwisu będziemy mieli zagwarantowany komfort, bezpieczeństwo oraz najniższe koszty związane z dalszą eksploatacją pojazdu. Jak wybrać odpowiedni punkt? Jak rozpoznać dobry serwis ogumienia?

Jakie działa serwis ogumienia?

Serwisy oferują nam różnorodne usługi i są one odmienne w zależności od wybranego przez nas punktu. Bardzo często serwisy wykonują wymianę opon, naprawę ogumienia metodą na zimno lub na ciepło, naprawę dętek, pompowanie kół azotem, komputerowe wyważenie kół z określoną dokładnością. W serwisach często prowadzona jest również sprzedaż kół, kołpaków, śrub i nakrętek, pierścieni osadczych, a innych drobnych akcesoriów samochodowych.

Jakie czynności wiążą się ze zmianą opon?

W pierwszej kolejności felgi powinny zostać dokładnie umyte, w celu usunięcia zabrudzeń. Bardzo ważne jest by specjalista przed montażem sprawdził głębokość bieżnika zakładanych opon, następnie wymienia on zaworki, sprawdza stan śrub mocujących oraz dokładnie czyści piasty z wszelkich zabrudzeń, następnie pokrywa je miedzią, co zapobiega zapieczeniu felg na piaście. W następnym etapie specjalista powinien sprawdzić stan elementów zawieszenia, klocków hamulcowych. Jednym z końcowych działań jest wyważenie i zamontowanie koła. Opony są pompowane do ciśnienia zalecanego przez specjalistów.

Jak wybrać serwis ogumienia?

opona - serwis ogumieniaDecydując się na skorzystanie z usług serwisu, przed podjęciem ostatecznej decyzji odnośnie wyboru punktu, koniecznie zapoznajmy się z ofertą. Niekiedy interesująca nas usługa nie mieści się w wykonywanym zakresie. Warto zapoznać się z opiniami w internecie, dzięki którym będziemy mieli możliwość zdobycia dokładnych informacji na temat jakości usług.

Obecność innych klientów w serwisie, zwłaszcza tych posiadających lepsze pojazdy będzie znacząco podnosiła reputację danego serwisu ogumienia. Warto zwrócić uwagę na serwisy, które oferują kompleksową obsługę klienta i opiekę nad oponami od momentu zakupu aż do montażu. Pamiętajmy, że wybór serwisu, którego usługi nie są na wysokim poziomie może mieć niebezpieczne i kosztowne.

Jak dobrze wybrać serwis wymiany opon?

W sytuacji gdy konstrukcja opony nie została odpowiednio dopasowana do parametrów auta znacząco pogarsza się przyczepność na śliskich jezdniach, reakcyjność pojazdu, a także precyzja prowadzenia, co może być przyczyną niebezpiecznych sytuacji na drodze, a nawet wypadków. Źle dobrane parametry techniczne ogumienia i charakterystyki rzeźby może być przyczyną nierównomiernego i przyspieszonego zużycia opon podczas jazdy. Efektem tego może być głośniejsze dźwięki podczas jazdy, hałas, co może przyczynić się do spadku koncentracji kierowy. Występuje wówczas także szybsze zużycie opon i zawieszenia, co wiąże się z koniecznością większych i częstszych wydatków. Jeżeli pracownicy warsztatu podczas zdejmowania kół nie  sprawdzą stanu klocków, tarcz hamulcowych, geometrii, amortyzatorów, może to znacząco wpłynąć na komfort, bezpieczeństwo i ekonomię jazdy, dlatego tak ważne jest aby wybrać serwis ogumienia gwarantujący wysoką jakość usług. Dobrym przykładem może być sytuacja gdy nie zostaną sprawdzone klocki hamulcowe – ma to znaczący wpływ na bezpieczeństwo kierującego autem, ponadto brak informacji może skutkować konsekwencjami ekonomicznymi, gdyż wymiana zniszczonych tarcz jest kosztowna. Dlatego tak istotne jest aby otrzymać od pracowników rzetelną informację ze strony pracowników, na podstawie której mu jako klienci możemy podjąć decyzję o naprawie lub wymianie danej części.


Profesjonalny serwis ogumienia – TimeCar.

Kim jest mechanik samochodów ciężarowych?

mobilny serwis tir Katowice

Mechanik samochodów ciężarowych to specjalista od napraw i funkcjonowania samochodów typu tir. Jest to osoba, która doskonale zna się na budowie samochodów ciężarowych, zna różne typy problemów, jakie mogą wystąpić w owych samochodach. Ma on potrzebną wiedzę i doświadczenie, które są niezbędne w pracy mechanika samochodów ciężarowych. Zwykle mechanikiem zostaje osoba, która pasjonuje się samochodami i jego częściami. Jest to ważne, by znać się na wszystkich częściach, jakie występują w samochodach ciężarowych. Musimy również posiadać szeroką wiedzę na temat działania owych części i ewentualnych możliwych wad, które mogą wystąpi w określonych warunkach.

Jak dbać o karoserię auta?

Badania pokazują, że przy wyborze auta kierujemy się głównie jego wyglądem zewnętrznym. Zachowanie odpowiedniej kondycji karoserii auta oraz innych podzespołów jest bardzo ważne, ponieważ pozwala ono na o wiele dłuższe cieszenie się niezmienionym stanem i ewentualną sprzedaż pojazdu w korzystniejszej dla nas cenie.

Jak dbać o klimatyzację?

odgrzybianie klimatyzacji

Samochód to dla wielu z nas wygodny środek lokomocji. W ciągu roku spędzamy w nim wiele godzin. Wyjazd do pracy, na zakupy czy wakacje to codzienność. Nie sposób wyobrazić sobie funkcjonowanie bez własnego transportu. Ważnym jest, aby dbać o nasze auto, dokonywać bieżących napraw, dzięki temu posłuży nam dłużej.